Het avontuur begint!

25 juli 2018 - Dubrovnik, Kroatië

Als ik gisteren zou moeten omschrijven met een paar woorden dan zou dat zijn met choatisch, onwerkelijk en cool.
Chaotisch begon eigenlijk s' ochtends al toen ik wakker schrok uit een droom waarin ik in het verkeerde vliegtuig stapte en daar met het taxiën achter kwam. Lekker begin van de dag Lau, dacht ik bij mezelf.
Anyways, na wat boodschappen doen, de laatste dingen inpakken en een frisse douche was het tijd om richting eindhoven te rijden om daar op de trein te stappen.
Treinen in nederland... het is altijd een risico, vandaar dat ik besloot heel ruim van tevoren al te gaan. Vooraf nog gecheckt; nee er was echt niks aan de hand,alles reed normaal dus dat was een goed vooruitzicht. Na een paar laatste foto's en afscheid van melizzl ben ik in de trein gestapt met al mijn bepakking.
Dat verliep heerlijk soepel. Althans, tot er een kwartiertje voor Rotterdam keihard geremd werd! Eenmaal stilstaand probeerde ik mezelf te overtuigen dat ik echt genoeg tijd had... maar na drie kwartier stilstaan zonder ventilatie wordt dat toch een stukje moeilijker... gelukkig begon een uur later de trein dan eindelijk weer te rijden! Wat een opluchting.
Het verdere deel van de reis verliep eigenlijk heel soepel. Rotterdam is een fijn klein vliegveld, waar je snel ingecheckt bent. Met een leuk uitzicht op de vliegtuigen en landingsbaan heb ik even gewacht tot ik naar de gate mocht. Vanaf de vertrekhal was het maar een klein stukje lopen naar het vliegtuig. Toen pas besefte ik me écht dat ik zometeen alleen in dat vliegtuig zou zitten. Daar is dus de onwerkelijkheid waar ik het in het begin over had.
Met mijn lange benen zat ik flink krap maar de 2 uur durende vlucht leek voorbij in een zucht. Ook dit laatste deel van de reis verliep best vlot, er was alleen wat onduidelijkheid over de bus die ik zou moeten hebben en wanneer die vertrok, maar ik bleek niet de enige die dat niet wist. Eigenlijk een ideale manier van contact leggen. Een nederlands meisje dat ook kwam backpacken zag er net zo verloren en vragend uit als ik, en dan heb je meteen iets wat je samen deelt. Dat schept een soort van band en daar kwam tijdens het wachten een heel leuk gesprek uitgerold.
Na ruim een half uur was de bus er en was het tijd om richting bestemming te gaan. Het was donker inmiddels maar er hing nog een prachtige gloed over het water. De weg voerde over de heuvels langs de zee en dat gaf af en toe adembenemde uitzichten. De bus stopte midden in het drukke centrum en op nog geen 50 meter lopen lag mijn hostel verscholen in een rustig smal zijstraatje.
Neno, de eigenaar heeft me een ontzettend leuk welkom gegeven met uitleg, tips (van een local dus) en een rondleiding in het knusse en schattige hostel.
Ik had natuurlijk nog niet gegeten dus na alles weggezet te hebben ben ik bij een restaurantje langs de zee gaan zitten voor een heerlijke seafood tagliatelle. Een perfecte afsluiting van deze dag.
Terug in het hostel heb ik mijn kamergenootjes leren kennen, waaronder twee hele leuke italiaanse meiden die meteen vroegen of ik morgen bij hen aan wilde haken. Zo leuk!
En zo was mijn eerste dag al voorbij.
Stay tuned!

1. Gertie:
    25 juli 2018
    Heel veel plezier. Super stoer van je dat je alleen op pad gaat.
  2. Floor:
    25 juli 2018
    Leuk Lau! Ziet er goed uit!xx
  3. Anja:
    26 juli 2018
    Veel plezier en ik geniet van jou verhalen .
    Maak een te gekke reis en geniet van alles om je heen ,maak herinneringen 😘😘😘 Jes tante Anja
  4. Rian:
    26 juli 2018